Hoofdartikel

Hoofdartikel van Pascal Lenoble, afgevaardigd bestuurder van EURO TRAFIC

In 1988 toen ik net 26 was, volgde ik mijn vader op in het familiebedrijf dat toen in volle expansie was. Op dat ogenblik was de vraag naar transport zo groot dat het met een goede commerciële aanpak mogelijk was om de omzet jaar na jaar te verdubbelen.

Vijf jaar nadat ik de fakkel had overgenomen werden onze grenzen opengesteld wat uiteraard een toename van buitenlandse concurrenten betekende. Dat was voor ons een hele uitdaging, ook omdat onze klanten ofwel bezig waren te herstructureren ofwel anderzijds ook aangetrokken werden door de competitieve prijzen van deze buitenlandse spelers. Daarom heb ik onze strategie meer gericht naar de nichemarkten: transport van voedingsmiddelen, speciale en/of specifieke transporten, geïntegreerde logistiek, behandeling en beheer van voorraden voor rekening van anderen,… Sommige klanten vertrouwen ons zelfs hun vastgoedprojecten voor logistieke centra toe.

Voor het succes van onze projecten , gelinkt aan onze prestaties en ons dynamisme, ontvingen we prijzen en nominaties in wedstrijden, zoals onderneming van het jaar (2005), Trends-Gazelles (2004 en 2005)

Vandaag lijkt dit beleid te lonen en we staan er nog altijd ondanks de moeilijkheden in de sector en de economische problemen wereldwijd.

EURO TRAFIC werft mensen uit de streek aan en wij werken met Belgische bedrijven die te goeder naam en faam bekendstaan. Ik verzet me tegen ondernemingen die goedkope buitenlandse werkkrachten aanwerven. Mensen uit Oost- of Zuid-Europa aanwerven, betekent een vervalsing van de markt en van de prijzen.

Besoin d’une mission de transport ?

devis gratuit

travailler chez euro trafic

plus d’infos

Nationaal & internationaal transport

Opslag

Behandeling